Conversie optimalisatie (CRO)

Hoe kan het jouw bedrijf helpen?

conversie optimalisatie helpt je met het verhogen van je online omzet
Hulp nodig bij het optimaliseren van je website?

Haal jij het maximale uit je bezoekers?

Je investeert veel in SEA, je hebt veel organisch verkeer in Google en op social media kun je de likes niet bijhouden. Klinkt mooi toch?

Al die website bezoekers is mooi, maar levert het ook iets op? Het zou zonde zijn als er geen conversie plaatsvindt, want conversie betekent voor jou uiteindelijk geld. Gemiddeld ligt het conversie percentage tussen de 3% en 4%. Hoe hoog is jouw conversie?

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans, de hoeveelheid en de frequentie dat een individuele gebruiker van je website converteert. Oftewel: de klant voert een bepaalde actie uit op een website dat iets oplevert voor jou.

Een conversie kan per bedrijf verschillen:

Bij Jan Online Marketing is het conversie doel het genereren van contact momenten met potentiële klanten via contactformulieren en contact momenten via e-mails en belmomenten. 

Haal meer bezoekers over tot actie op je website door CRO

Onze werkwijze

Iedere website en project is anders en vraagt dus om een andere aanpak. Ondanks de verschillende projecten, kunnen we wel een bepaalde werkwijze aanhouden: 

Door middel van Google Analytics, Hotjar en andere tools is het mogelijk het gedrag van de  bezoeker op jou website in kaart te brengen. Waar klikken ze op? Welke pagina’s verlaten ze? Allemaal relevante vragen voor een goede analyse en uitgangspunt voor het ontdekken van fouten en obstakels. 

Door de uitgebreide dataverzameling en daarop volgende analyses is het mogelijk om in kaart te brengen waar de pijnpunten van een website zitten. Dit kan van alles zijn: een verkeerde kleur van een knop, verkeerd getoonde pagina’s, onzichtbare call to actions of de klant moet te veel klikken. 

Na het ontdekken van fouten en obstakels is het moment gekomen voor het bedenken van een juiste oplossing voor jouw probleem. Dit is soms vrij lastig. Elke bezoeker is anders waardoor een oplossing niet bij elke website past. Gelukkig weten we altijd raad!

Heeft het advies of oplossing er daadwerkelijk  voor gezorgd dat het conversie percentage is gegroeid in vergelijking met de oude website? Dit wordt gemeten aan de hand van a/b testen.

Heeft de verschuiving van het ene knopje nu daadwerkelijk voor extra omzet gezorgd? Het is belangrijk om na de optimalisatie nogmaals te analyseren om te kijken of alle wijzigingen daadwerkelijk hebben geholpen. Wellicht is de oude opstelling in sommige gevallen toch effectiever.

Mochten er tijdens de a/b testen fouten ontdekt worden, dan pakt Jan Online Marketing deze natuurlijk nog even aan zodat de website optimaal functioneert.

Zien we daar een glimlach? Dan pas is ons optimalisatie proces geslaagd!

De bovenstaande aanpak voor conversie optimalisatie vergt veel tijd. Indien je een beperkt budget hebt, is het ook mogelijk om een kleine analyse te laten uitvoeren. Wij kijken dan hoe jij in korte tijd je website kan verbeteren zodat je bezoekers beter converteren.

Andere service nodig?

social media is een perfect online marketing kanaal waar je goedkoop je doelgroep kunt bereiken.

Social Media​​

Haal een groter bereik met een juiste inzet van social media. Haal het meeste uit je advertenties door te focussen op de doelgroep.

zoekmachine marketing helpt je beter vindbaar te worden in Google.

SEO & SEA

Goed vindbaar zijn in Google is zeer belangrijk. Hanteer een juiste inzet van zoekmachinemarketing voor meer resultaat.

De geheimen van bol.com zorgen ervoor dat jij meer verkoopt.

Marketplace

Verkopen op het platform bol.com lijkt makkelijk, maar er zitten veel addertjes onder het gras. Ontdek de geheimen van bol.com.

Hulp bij het optimaliseren van je website?

Boost je bezoekers!